Monday, August 15, 2011



Aku adalah aku
Aku adalah seperti yang kau kenali
Aku yang kaku
Aku yang polos
Aku yang kosong
Aku yang hodoh
Aku yang rapuh

Namun aku yang kau lihat aku
Adalah yang melihatkan sisi kiriku
Yang memendam sisi kananku
Yang selama ini mencahayakan sisi gundahku
Yang selama ini memudarkan sisi kekebalanku

Jangan kau hanya melihat aku sebagai aku
Gusar bila sampainya waktu
Gundah itu menjadi milikmu
Tanganku bisa menggegarkan seluruh duniamu
Yang selama ini hanya kau lihat menekap dada
Menahan hiba menekap rasa

Jangan kau cabar aku yang sememangnya aku
Kelak seisi alam mentertawakanmu
Jangan kau cuba menyingkap kekuatanku
Kelak terbuka hijab kelemahanmu
Resapkan amarah ku ini dalam dirimu
Sebagai sempadan untuk kau cobai aku
Sebelum kau benar-benar kenali
Siapa aku dalam diriku....

-nukilan dari lubuk hati Laily Erlinawati-
16 Ogos 2011 @ 9.30am

No comments: